ქალები ავტოინდუსტრიაში

ათწლეულების განმავლობაში, ავტოინდუსტრია მამაკაცების დომინირებულ სივრცეს წარმოადგენდა, მაგრამ ამას ქალებისთვის არასოდეს შეუშლია ხელი ისტორიის დაწერაში. ინოვაციური მანქანების დიზაინიდან დაწყებული წამყვან მსხვილ კორპორაციებამდე, ქალებმა მნიშვნელოვანი როლი ითამაშეს ინდუსტრიის ჩამოყალიბებაში. მოდით გადავხედოთ ისტორიას და შევხვდეთ ქალებს, რომლებმაც ხელახლა განსაზღვრეს საავტომობილო სამყარო.
ბერტა ბენცი - საგზაო მოგზაურობის პიონერი
1888 წელს ბერტა ბენცმა, კარლ ბენცის (პირველი ავტომობილის გამომგონებელი) მეუღლემ, მსოფლიოში პირველმა იმგზავრა შორ მანძილზე. ქმრისთვის არც კი უთქვამს, ისე გაიარა 106 კმ (66 მილი) Benz Patent-Motorwagen-ით, რითაც დაადასტურა, რომ ავტომობილი სიცოცხლისუნარიანი სატრანსპორტო საშუალება იყო. გზაში მან გადაჭრა მექანიკური პრობლემები, შეავსო საწვავი აფთიაქთან (არსებითად შექმნა პირველი ბენზინგასამართი სადგური) და კიდევ გააუმჯობესა მუხრუჭები ტყავის ბალიშების დამატებით - ინოვაცია, რომელიც გახდა სტანდარტული.
ბერტა უფრო მეტი იყო, ვიდრე უბრალოდ მგზავრი. მას მანამდე სჯეროდა ავტომობილების ძალაუფლების, სანამ სამყარო ამას დაიჯერებდა.
მერი ანდერსონი - ქალი საქარე მინის საწმენდების უკან
წარმოიდგინეთ, რომ მართავთ ძლიერ წვიმაში ან თოვლში საქარე მინის საწმენდების გარეშე. ეს იყო რეალობა 1903 წლამდე, როდესაც მერი ანდერსონმა გამოიგონა საქარე მინის გამწმენდის პირველი სისტემა. მან შენიშნა, რომ ტრამვაის მძღოლებს უწევდათ გაჩერება და ხელით საქარე მინის გაწმენდ, ამიტომ მან შექმნა ხელით მოქმედი ბერკეტი, რომელიც ასუფთავებდა მინას.
მიუხედავად იმისა, რომ მისი გამოგონება თავდაპირველად უარყოფილი იყო და არასაჭიროდ მიიჩნიეს, ის გახდა სტანდარტული ყველა მანქანისთვის რამდენიმე ათწლეულში. დღეს მის გარეშე ვერცერთი მძღოლი ვერ შეძლებს გადაადგილებას ნალექიან ამინდში.
ჰელენ როტერი - ავტომობილების პირველი ქალი დიზაინერი
1940-იან წლებში მანქანები თითქმის ექსკლუზიურად მამაკაცების მიერ იყო შექმნილი. შემდეგ მოვიდა ჰელენ როტერი, რომელმაც დაარღვია ბარიერები და გახდა პირველი ქალი, რომელიც მუშაობდა ავტომობილების დიზაინერად General Motors-ში. მანამდე მანქანის ინტერიერი უბრალოდ ფუნქციონალური იყო. მან წარადგინა ელეგანტური პანელები, დაფის ელეგანტური დიზაინი და ფერების კოორდინაცია, რამაც შეცვალა მანქანების იერსახე და შიდა ინტერიერი, რომელიც განსაკუთრებულ ესთეტიკას ქმნიდა.
მისმა გავლენამ გზა გაუხსნა ავტომობილების თანამედროვე ინტერიერს, დაამტკიცა, რომ დიზაინი ისეთივე მნიშვნელოვანი იყო, როგორც მექანიკა.
დენიზ მაკკლაგიჯი - მრბოლელი და ჟურნალისტი
დენიზ მაკკლაგიჯი იყო მოტოსპორტის მცოდნე და დაამტკიცა, რომ ქალებს შეეძლოთ რბოლა საუკეთესოებთან ერთად. 1950-იან და 1960-იან წლებში იგი იბრძოდა საუკეთესო მამრობითი მძღოლების წინააღმდეგ და მოიგო ძირითადი რბოლები სპორტულ მანქანებში, როგორებიცაა პორშე და ფერარი. მაგრამ ის არ იყო მხოლოდ მრბოლელი - ის ასევე იყო ჟურნალისტი, რომელმაც მოტოსპორტი კიდევ უფრო ცნობილი გახადა.
მისი გავლენა ინდუსტრიაზე იმდენად ღრმა იყო, რომ იგი გახდა პირველი ქალი, რომელიც შეიყვანეს ავტომობილების დიდების დარბაზში.
მერი ბარა - General Motors-ის გენერალური დირექტორი
მერი ბარამ ისტორია 2014 წელს დაწერა, როდესაც ის გახდა გლობალური ავტომწარმოებლის - General Motors-ის პირველი ქალი აღმასრულებელი დირექტორი. მისი ხელმძღვანელობით, GM-მა გადალახა ელექტრო მანქანების, თვითმართვის ტექნოლოგიებისა და მდგრადობის საზღვრები. მან დაამტკიცა, რომ ქალებს შეუძლიათ არა მხოლოდ იმუშაონ ავტოინდუსტრიაში, არამედ წარმართონ ის მომავალში.
ლინდა ჟანგი - ინჟინერი ელექტრო რევოლუციის უკან
Ford F-150 არის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული სატვირთო მანქანა ამერიკაში, ხოლო ლინდა ჟანგი იყო მისი ელექტრო ვერსიის - F-150 Lightning-ის ოსტატი. როგორც ფორდის ინოვაციური ელექტრო სატვირთო მანქანის მთავარმა ინჟინერმა, მან მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა ინდუსტრიის ელექტრომომავლისკენ გადასაყვანად.
მომავლის მართვა
ამ ქალებმა და ბევრმა სხვამ შექმნეს საავტომობილო ინდუსტრია ისე, როგორც არავის წარმოედგინა. მათი წვლილი გადამწყვეტი იყო იმაში, რომ მანქანები გახდნენ ის, რაც დღეს არიან.
და საუკეთესო ნაწილი? მოგზაურობა არ დასრულებულა. უფრო მეტი ქალი შემოდის ავტოინდუსტრიაში, არღვევს ბარიერებს და ამტკიცებს, რომ მანქანები არ არის მხოლოდ მამაკაცების სამყარო - ისინი ყველას ეკუთვნის.
ვინ იქნება შემდეგი ქალი, რომელიც შეცვლის ავტო ინდუსტრიას? წინ გზა სავსეა შესაძლებლობებით.
ბერტა ბენცი - საგზაო მოგზაურობის პიონერი
1888 წელს ბერტა ბენცმა, კარლ ბენცის (პირველი ავტომობილის გამომგონებელი) მეუღლემ, მსოფლიოში პირველმა იმგზავრა შორ მანძილზე. ქმრისთვის არც კი უთქვამს, ისე გაიარა 106 კმ (66 მილი) Benz Patent-Motorwagen-ით, რითაც დაადასტურა, რომ ავტომობილი სიცოცხლისუნარიანი სატრანსპორტო საშუალება იყო. გზაში მან გადაჭრა მექანიკური პრობლემები, შეავსო საწვავი აფთიაქთან (არსებითად შექმნა პირველი ბენზინგასამართი სადგური) და კიდევ გააუმჯობესა მუხრუჭები ტყავის ბალიშების დამატებით - ინოვაცია, რომელიც გახდა სტანდარტული.
ბერტა უფრო მეტი იყო, ვიდრე უბრალოდ მგზავრი. მას მანამდე სჯეროდა ავტომობილების ძალაუფლების, სანამ სამყარო ამას დაიჯერებდა.
მერი ანდერსონი - ქალი საქარე მინის საწმენდების უკან
წარმოიდგინეთ, რომ მართავთ ძლიერ წვიმაში ან თოვლში საქარე მინის საწმენდების გარეშე. ეს იყო რეალობა 1903 წლამდე, როდესაც მერი ანდერსონმა გამოიგონა საქარე მინის გამწმენდის პირველი სისტემა. მან შენიშნა, რომ ტრამვაის მძღოლებს უწევდათ გაჩერება და ხელით საქარე მინის გაწმენდ, ამიტომ მან შექმნა ხელით მოქმედი ბერკეტი, რომელიც ასუფთავებდა მინას.
მიუხედავად იმისა, რომ მისი გამოგონება თავდაპირველად უარყოფილი იყო და არასაჭიროდ მიიჩნიეს, ის გახდა სტანდარტული ყველა მანქანისთვის რამდენიმე ათწლეულში. დღეს მის გარეშე ვერცერთი მძღოლი ვერ შეძლებს გადაადგილებას ნალექიან ამინდში.
ჰელენ როტერი - ავტომობილების პირველი ქალი დიზაინერი
1940-იან წლებში მანქანები თითქმის ექსკლუზიურად მამაკაცების მიერ იყო შექმნილი. შემდეგ მოვიდა ჰელენ როტერი, რომელმაც დაარღვია ბარიერები და გახდა პირველი ქალი, რომელიც მუშაობდა ავტომობილების დიზაინერად General Motors-ში. მანამდე მანქანის ინტერიერი უბრალოდ ფუნქციონალური იყო. მან წარადგინა ელეგანტური პანელები, დაფის ელეგანტური დიზაინი და ფერების კოორდინაცია, რამაც შეცვალა მანქანების იერსახე და შიდა ინტერიერი, რომელიც განსაკუთრებულ ესთეტიკას ქმნიდა.
მისმა გავლენამ გზა გაუხსნა ავტომობილების თანამედროვე ინტერიერს, დაამტკიცა, რომ დიზაინი ისეთივე მნიშვნელოვანი იყო, როგორც მექანიკა.
დენიზ მაკკლაგიჯი - მრბოლელი და ჟურნალისტი
დენიზ მაკკლაგიჯი იყო მოტოსპორტის მცოდნე და დაამტკიცა, რომ ქალებს შეეძლოთ რბოლა საუკეთესოებთან ერთად. 1950-იან და 1960-იან წლებში იგი იბრძოდა საუკეთესო მამრობითი მძღოლების წინააღმდეგ და მოიგო ძირითადი რბოლები სპორტულ მანქანებში, როგორებიცაა პორშე და ფერარი. მაგრამ ის არ იყო მხოლოდ მრბოლელი - ის ასევე იყო ჟურნალისტი, რომელმაც მოტოსპორტი კიდევ უფრო ცნობილი გახადა.
მისი გავლენა ინდუსტრიაზე იმდენად ღრმა იყო, რომ იგი გახდა პირველი ქალი, რომელიც შეიყვანეს ავტომობილების დიდების დარბაზში.
მერი ბარა - General Motors-ის გენერალური დირექტორი
მერი ბარამ ისტორია 2014 წელს დაწერა, როდესაც ის გახდა გლობალური ავტომწარმოებლის - General Motors-ის პირველი ქალი აღმასრულებელი დირექტორი. მისი ხელმძღვანელობით, GM-მა გადალახა ელექტრო მანქანების, თვითმართვის ტექნოლოგიებისა და მდგრადობის საზღვრები. მან დაამტკიცა, რომ ქალებს შეუძლიათ არა მხოლოდ იმუშაონ ავტოინდუსტრიაში, არამედ წარმართონ ის მომავალში.
ლინდა ჟანგი - ინჟინერი ელექტრო რევოლუციის უკან
Ford F-150 არის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული სატვირთო მანქანა ამერიკაში, ხოლო ლინდა ჟანგი იყო მისი ელექტრო ვერსიის - F-150 Lightning-ის ოსტატი. როგორც ფორდის ინოვაციური ელექტრო სატვირთო მანქანის მთავარმა ინჟინერმა, მან მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა ინდუსტრიის ელექტრომომავლისკენ გადასაყვანად.
მომავლის მართვა
ამ ქალებმა და ბევრმა სხვამ შექმნეს საავტომობილო ინდუსტრია ისე, როგორც არავის წარმოედგინა. მათი წვლილი გადამწყვეტი იყო იმაში, რომ მანქანები გახდნენ ის, რაც დღეს არიან.
და საუკეთესო ნაწილი? მოგზაურობა არ დასრულებულა. უფრო მეტი ქალი შემოდის ავტოინდუსტრიაში, არღვევს ბარიერებს და ამტკიცებს, რომ მანქანები არ არის მხოლოდ მამაკაცების სამყარო - ისინი ყველას ეკუთვნის.
ვინ იქნება შემდეგი ქალი, რომელიც შეცვლის ავტო ინდუსტრიას? წინ გზა სავსეა შესაძლებლობებით.